HOUSE CALL WİTH DR. MARK HYMAN, US
 
WHY YOU SHOULD NEVER EAT HİGH FRUCTOSE CORN SYRUP?
NEDEN YÜKSEK FRUKTOZLU MISIR ŞURUBUNU (YFMŞ) HİÇ KULLANMAMALIYIZ?
Birincisi, bunu kullanarak yüksek dozda şeker alıyoruz.Ve YFMŞ en fazla şekeri ihtiva eder. Yılda kişi başına yaklaşık 65 kg şeker tüketiyoruz. Bu her erkek, kadın ve çocuğun günde 250 gr kadar şeker tüketmesi demektir. Ben yapmıyorum, siz daha fazlasını tüketirim diyebilir misiniz? Ve bu dozlarda kullandığınızda bu şeker, “zehir” oluyor.
Fruktoz, serbest fruktoz, YFMŞ, glikozdan da daha fazla bir şey aslında. Çoğu şeker glikoz ve fruktozdur ve bir arada bulunurlar. YFMŞ, kimyasal olarak değişikliğe uğramış ve ayrışmıştır. Ve bu fruktoz direk olarak karaciğere gider, ana hatlardan direk karaciğere ulaşır. Lipogenez (yağ oluşumu) diye tanımlanan karaciğerde yağlanmayı oluşturur. Yağlı bir karaciğere sahip olursunuz.
Bu Amerika’da çok sık rastlanan bir hastalıktır. Aslında 19 milyon Amerikalı da bu görülmektedir. Ve bu da diyabetiğe-şeker hastalığına yol açar. Bu da, prediyabet (şekerli diyabete yol açabilecek düşük glukoz tolerans durumu) ve tip 2 diyabet (şeker hastalığı) tir. Bu da, pek çok epidemik kalp hastalığına, kanserlere, demansa (bunamaya) ve tabi ki şker hastalığına kadar uzanır. Dolayısıyla, aldığımız besin gıdalarının içinden bir tanesini çıkarıp atmak gerekirse, bu YFMŞ olmalıdır ki bu bizim için fazlasıyla büyük bir fark yaratacaktır. Çünkü, bunun yiyecekler içinde çok fazla bir hacmi var. Ortalama 20 ounce (566.99 gr) soda-gazoz-kolada 15 çay kaşığı şeker bulunmakta ve bunun tamamı YFMŞ ve ortalama bir çocuk günde bunu iki doz içmekte!
Ve şu da bir gerçek ki, bugün bizim tükettiklerimiz inanılmaz derecede toksik seviye içermektedir.
YFMŞ’yi kesmemizi gerektiren bir başka sebep de onların içinde bulunan üretimde kullanılan kimyasal kontaminantlar ki ( bulunması istenmeyen madde veya madde karışımları) bunların bazılarını biliyor, bazılarını da bilmiyoruz. Örneğin bildiğimiz şey; YFMŞ özünü çıkarmak için klor alkali kullanılmaktadır ve bu civa içermektedir.İçeceklerdeki YFMŞ’de inanılmaz miktarda civa bulunduğu tespit edilmiştir. Ara ara, nadiren içildiğinde bir problem olmayabilir ama bu ülkede bir kişi ortalama 20 çay kaşığından fazla YFMŞ alıyor ve bu da çok fazla YFMŞ demektir. Ve zamanla da vücudunuzda ağır metal bikrimi olacaktır. Dolayısıyla bundan kurtulmamız gerekir. Bunun yiyecekleriniz içinde olmamsı gerekir.
Bir başka sebep, YFMŞ’yi spektrografta analiz ettiğinizde, kimyasal bileşenlerine baktığımızda gerçekte bunların ne tür kimyasallar olduğunu bilmiyoruz. Ve tüm bu şeyler, kontaminantların içinde olanlar henüz tespit edemediğimiz şeyler, ve dolayısıyla üzülmektense tedbirli olmak iyidir. Ayrıca, YFMŞ’yi bırakmanız gereken ana şey de budur.
Çok düşük kalitedeki yiyecekler için kırmızı bayrak vardır ki bu çok tehlikeli olduğuna işarettir. Eğer bir yiyecek üzerinde kırmızı bayrak yani tehlike işareti görürseniz, size garanti veririm ki, bu yiyecek çöptür.
Bunlar işlenmiş gıdalardır. İşlenmiş salata sosu, işlenmiş ketçap, işlenmiş marka her yerde her şeyde var dolayısıyla bir şeyin üzerindeki etikette bunu görürseniz, o şeyi tekrar rafa geri koyun. Gerçekten de bu gıdayı tüketmemeniz gerekir. Dolayısıyla sağlıklı kalmak istiyorsanız, kronik hastalıklardan kurtulmak istiyorsanız, obezite salgınını azaltmak durdurmak istiyorsanız, yapabileceğiniz en önemli şey; kendi ve çocuklarınızın beslenme düzeninden YFMŞ’yi çıkarmak. Evinizden uzak tutun.
İşte size zorlu bir görev..Şimdi mutfağınıza gitmenizi, dolabınızı açmanızı ve içinde bulunan her bir gıdanın tek tek etiketine bakıp evinizde kaç tane üründe YFMŞ içerdiğini saymanızı istiyorum. Ve daha sonra, ne yapmanızı istiyorum biliyor musunuz? Büyük bir çöp torbası alıp, içine bunları atın ve bu gıdaların yerlerine YFMŞ içermeyenlerini alın.
Biraz şeker kullanmak istiyor musunuz? Güzel, az miktarda biraz kullanın, yiyeceklerinize katın. Ancak şeker eklenmiş hazır yiyecekler kullanmayın.
Biliyor musunuz? Besin Etiketleme Endüstrisi, Gıda Endüstrilerinden Lobiler, Valiliğin etiketlemesi, bilerek kafaları karıştırıyorlar. Onlar aslında  gıdalara ne kadar şeker eklenmişi anlamamamız için lobi, yapıyorlar. Etiketin üzerinde ne kadar şeker olduğunu okumak isteseniz, bunun yazılı olmadığını görürüsünüz. Yiyeceklerimizin çoğu eklenmiş şekerlidir. Dolayısıyla hatırlamanız gereken şu; yaşamınızdan sonsuza kadar yüksek fruktozlu mısır şurubunu çıkarın! Böylelikle siz daha sağlıklı olacaksınız, gezegenimiz daha sağlıklı olacak ve daha sağlıklı  gelecek nesillere sahip olacağız..
 
Kaynakça: https://www.youtube.com/watch?v=i09of7ufRlU